Koolhydraatarm dieet weekmenu

Koolhydraatarm dieet weekmenu

koolhydraatarm dieet weekmenu? Er zijn vele manieren om gewicht te verliezen: de een eet minder vet, een ander sport weer meer een ander telt elke dag zijn calorieën. Ook het koolhydraatarme dieet, een dieet waarbij je weinig koolhydraten en veel (gezonde) vetten eet, wordt steeds populairder. Wat is een koolhydraatarm dieet, (hoe) helpt het je af te vallen en is het gezond? Je leest het in dit artikel.

TIP: ”Wil je een koolhydraatarm dieet volgen? Kies dan voor het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu! De recepten zijn makkelijk en snel te bereiden en je valt gemiddeld 2 kg per week af!”.  Bekijk hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>

Voordat ik het dieet weekmenu met je ga delen is het belangrijk om eerst de vraag te beantwoorden van waarom zijn die koolhydraten nu zo  belangrijk? In dit artikel lees je precies wat je wel kunt eten om succesvol af te vallen met het koolhydraatarm dieet weekmenu.

Met dit koolhydraatarm dieet weekmenu ga jij leren hoeveel en welke koolhydraten je wel kunt eten. Als je gewoon de adviezen en het weekmenu uit dit artikel volgt, kun je tot wel 2 tot 3 kilo per week verliezen zonder jezelf uit te hongeren of ongezonde supplementen te gebruiken.

Een veel voorkomende fout die je bij een het koolhydraatarm dieet kunt maken is dat je te weinig of gewoon weg te veel koolhydraten eet. Gevolg hiervan is dat je geen gewicht verliest maar je komt zelfs aan.

Met het koolhydraatarm dieet weekmenu uit dit artikel (inclusief de uitleg, advies, weekmenu, tips en boodschappenlijst) ben je nu 100% verzekerd van de juiste hoeveelheid koolhydraten, zodat je gegarandeerd vet verlies.

Wat is een koolhydraatarm dieet en hoe werkt het?

Inderdaad een dieet met weinig koolhydraten. Jeb blijft wel de gezonde vetten en eiwitten eten. Ik zie steeds meer mensen een koolhydraatarm dieet volgen om relatief snel af te vallen. Koolhydraatarm dieet kan ook zinvol zijn voor mensen met diabetes, omdat het vaak een positief effect op je bloedsuiker. Let wel op een goede begeleiding is hierbij wel belangrijk van een specialist of arts.

Als je start met koolhydraatarm dieet vermijd je in principe alle snel werkende koolhydraten in je voeding. Het is brandstof in de vorm van suikers, maar denk ook eens aan witte bloem en granen producten. De basis van een koolhydraatarme voeding bestaat voornamelijk uit producten die rijk zijn aan gezonde vetten en eiwitten, vaak samen met diverse groenten.

Waar moet je opletten als je een koolhydraatarm dieet kiest? Er zijn een aantal koolhydraatarme diëten waarbij er vlees en/of veel verzadigde vetten gegeten wordt. Dit zijn geen gezonde diëten voor jou en je lichaam. Waarom? Je krijgt hierdoor te veel ongezonde en verzadigde vetten binnen met weinig tot geen voedingsstoffen. Dit kan ernstige impact hebben op je gezondheid.

Maar waar zitten die koolhydraten in?

Ik hoor ook wel eens van mensen graag even geen koolhydraten! Nee, helaas het zit bijna overal in.

Je kunt het nog makkelijker maken om te zeggen dat alle zoete producten zoals koekjes, snoep, chocola en taart behoorlijk rijk aan die snelle koolhydraten zijn. Daarnaast vind die koolhydraten ook in brood, pasta, rijst, fruit en onze huis en tuin aardappelen. Dat betekent niet dat deze producten per direct ongezond zijn, maar bij een koolhydraatarm dieet worden deze producten gewoon weg vermeden.

Hoewel groenten gezond zijn, zijn er een aantal groentesoorten die je bij een koolhydraatarm dieet zo min mogelijk eet omdat ze rijk zijn aan koolhydraten. Dit zijn onder andere wortelgroenten denk aan pastinaken en bieten maar ook peulvruchten zoals erwten en bonen en maïs. Je wist het misschien al maar ook in maïs zit erg veel suikers.

Producten met weinig koolhydraten?

Producten met zo min mogelijk koolhydraten zijn onder andere alle vlees- en vissoorten, eieren, olie en kaas. Daarnaast bevatten veel soorten groente, noten en zaden weinig koolhydraten. Met genoeg gezonde eiwitten en vetten.

Is een koolhydraatarm dieet gezond?

Ons lichaam heeft namelijk een bepaalde hoeveelheid koolhydraten gewoon weg nodig om dagelijks te kunnen functioneren. Door een hele voedingsgroep te schrappen, kunnen er gemakkelijk tekorten ontstaan. Volg daarom ons weekmenu of andere vergelijkbare maaltijdschema’s en ga niet zelf zo maar experimenteren.

Aan de slag met het Koolhydraatarm dieet weekmenu?

Wil je graag snel afvallen dan is het beste om je aan de 50 tot 70 gram koolhydraten per dag te houden.

Wij willen je gezondheid niet in gevaar brengen. Maar wel dat je ook zichtbaar gaat afvallen in een korte tijd. Daarom is deze hoeveelheid koolhydraten geschikt voor je doel. Blijf tussen de 50 tot 70 gram koolhydraten per dag en je insulinespiegel blijft hieronder lager, waardoor je lichaam overgaat op het verbranden van lichaamsvet (ook wel ketose genoemd) .

Gebruik deze hoeveelheid koolhydraten om snel vet te verliezen zonder hongergevoel!

 Koolhydraatarm Dagmenu 1:

1. Ontbijt: Ei met avocado en tomaat

Ingrediënten: 1 avocado, 2 eieren, 1 el kokosolie, 1 tomaat, chilipoeder.

Bereiding: De eieren kluts je en je voegt er chilipoeder aan toe. Maak de koekenpan heet en voeg de kokosolie toe. Bak het ei in de pan met zodra de kokosolie op temperatuur is. De tomaat snijd je in plakken en ook de avocado snijd je door de helft. Ontpit de avocado en snij de helften in plakken. Voeg de tomaat bij het gebakken ei en op het laatste moment voeg je de plakken avocado toe. Eet smakelijk!

2. Tussendoor: Schaaltje met 150 gram volle kwark

3. Lunch: Makkelijke Preisoep (4 porties)

Ingrediënten: 600 gr kipfilet, 800 gr prei, peper, 1 liter kippenbouillon, 2 el olijfolie.

Bereiding: De kipfilet snijd je blokjes en marineer je met peper en een snufje zout. De prei snijd je in ringen en was je daarna goed. De bouillon breng je aan de kook en in een pan verhit je de olie. Bak de kip gaar en daarna voeg je de preiringen toe en de bouillon. Laat dit Snijd de kipfilet in reepjes en bestrooi ze met peper en iets zout. 2. Snijd de prei in kleine, dunne ringen, was deze goed en laat ze uitlekken. 3. Breng de bouillon aan de kook. 4. Verhit in een pan een eetlepel olie, bak daarin de kipreepjes rondom bruin en gaar. 5. De preiringen kook je kort in de bouillon en daarna voeg je de kip eraan toe. Bewaar de overige porties in de koelkast.

4. Tussendoor: 1 rijstwafel met amandelnoten pasta

5. Avondmaaltijd: Andijvie met schnitzel (1 portie)

 Ingrediënten: 150 gram varkensfilet 25 gram boursin of andere kruidenkaas 125 gram andijvie 1 tomaat 2 eetlepels olie 1 eetlepel azijn peper paprikapoeder kerriepoeder

Bereiding: Bestrooi de varkenslapjes met peper, paprikapoeder en kerriepoeder. Verhit 1,5 eetlepel olie in de pan. Bak hierin de varkenslapjes rondom bruin en gaar. Snijd de andijvie fijn, was het onder stromend water en laat het goed uitlekken in een vergiet. Was de tomaat en snijd in deze plakken. Meng een halve eetlepel olie met azijn en peper. Doe de andijvie in een schaal, leg er de plakjes tomaat op en giet de dressing erover. Draai het vuur lager als het varkenslapje gaar is. Leg dan de kruidenkaas op het lapje en laat het geheel nog wat warm worden.

6. Tussendoor: 4 cherrytomaatjes en 4 plakjes kipfilet

Gezonde leefgewoontes zijn belangrijk. Het gaat hierbij niet alleen om goede voeding, maar ook om voldoende beweging en een gezonde mindset, het is het hele plaatje dat telt.

Koolhydraatarme Tip: als je het systeem volgt ga je daadwerkelijk vet verbranden in 14 dagen probeer het 30 dagen menu >>

BGreat heeft een heerlijk weekmenu voor je samengesteld!

Ik ben dol op weekmenu’s! Het bespaart mij een hoop tijd en ik kan direct zien wat ik de hele dag kan eten. Daarnaast houd een weekmenu mijn gewicht gezond en heb ik dagelijks voldoende energie. Download hieronder mijn laatst geschreven weekmenu en geniet van de recepten!

koolhydraatarme pudding

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.