Minder koolhydraten eten? Lees waarom het werkt!

Minder koolhydraten eten? Lees waarom het werkt!

Wil je minder koolhydraten eten? Goede keuze. Dit past namelijk prima in een verantwoorde en gezonde levensstijl. Een klein beetje letten op wat we eten kan al voor behoorlijk wat positieve resultaten zorgen. Lees verder.

Minder koolhydraten eten? Dit is waarom!

Wil je minder koolhydraten eten? Goede keuze. Dit past namelijk prima in een verantwoorde en gezonde levensstijl. Een klein beetje letten op wat we eten kan al voor behoorlijk wat positieve resultaten zorgen.

Hoewel vaak onbewust, krijg je gedurende de dag toch vaak veel meer koolhydraten binnen dan eigenlijk goed voor je is. Denk maar eens aan de broodjes die je neemt voor je ontbijt, het koekje bij de koffie of misschien wel het saucijzenbroodje bij de lunch? Een aanzienlijke hoeveelheid suikers dus, en dan ben je nog maar halverwege de dag. Vaak krijgen we ‘s middags trek in wat hartigs of juist iets zoets.

Ook tijdens het avondeten krijgen we vaak een grote hoeveelheid koolhydraten binnen. Misschien heb je pasta of aardappels op het menu staan? Al met al kan het een stuk bewuster en gezonder. Minder koolhydraten eten is daarnaast helemaal niet zo moeilijk als je misschien dacht. Daarnaast is gebleken dat koolhydraatarm eten een stuk eenvoudiger vol te houden is dan menig dieet. Tijdens een dieet haak je vaak af omdat je het hongergevoel niet kunt weerstaan, of omdat je telkens weer vervalt in het zogenaamde jojo effect. Als je minder koolhydraten gaat eten heb je daar geen last van.

Fit en gezond blijven door minder koolhydraten te eten

Doordat in een koolhydraatarm eetpatroon de suikers zoveel mogelijk worden weggelaten, ga je effectief de strijd aan met overgewicht. Een overdosis aan koolhydraten is namelijk dé nummer 1 boosdoener als het gaat om overtollige kilo’s. Minder koolhydraten eten betekent dus tegelijkertijd ook dat je lekker op gewicht blijft. Daarnaast heeft dit voedingspatroon een positief effect op je energieniveau en lichamelijke fitheid.

Je bloedsuikerspiegel blijft mooi in balans waardoor jij je energieker en vitaler voelt.
En natuurlijk is koolhydraatarm eten ook gewoon heel erg lekker. Zo heb je heel veel variaties in onder andere ontbijt, lunch en diner recepten die passen in een koolhydraatarm eetpatroon. Natuurlijk zijn er ook diverse verantwoorde snacks en tussendoortjes die je kunt eten als je lekkere trek hebt. Bijzonder smakelijk en ook nog eens gezond.

Koolhydraatarme Tip: als je het systeem volgt ga je daadwerkelijk vet verbranden in 14 dagen probeer het 30 dagen menu >>

BGreat heeft een heerlijk Gratis weekmenu voor je samengesteld!

Ik ben dol op weekmenu’s! Het bespaart mij een hoop tijd en ik kan direct zien wat ik de hele dag kan eten. Daarnaast houd een weekmenu mijn gewicht gezond en heb ik dagelijks voldoende energie. Download hieronder mijn laatst geschreven weekmenu en geniet van de recepten!

snelle tomatensoep

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.