Beste supplementen tijdens droog trainen? Wat werkt er wel!

Beste supplementen tijdens droog trainen? Wat werkt er wel!

Droog trainen samen met de beste supplementen, ook wel cutten genoemd, heeft alles te maken met het verbranden van overtollig lichaamsvet en juiste voeding. Het uiteindelijke doel hiervan is om een zichtbare spierpartij te realiseren.

TIP: ”Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van het Koolhydraatarm Weekmenu! De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!”.  >>Bekijk hier het Koolhydraatarm Weekmenu

Snel droog trainen is een van de meest intensieve doelen om na te streven. Behalve frequente krachttraining moet er namelijk zeer goed gelet worden op jouw voeding. Met de juiste supplementen kan je het echter makkelijker maken om droog te trainen.

Beste supplementen tijdens droog trainen? 

In dit artikel leg ik je uit wat de beste supplementen voor droog trainen zijn. Ook licht ik je toe hoe je de ideale balans van krachttraining en voeding bereikt om jouw lichaam zo goed mogelijk te cutten.

Benieuwd naar mijn tips op dit gebied? Lees dan snel verder en begin ook met droog trainen!

Wat zijn de enige 5 supplementen die je echt nodig hebt?

Beste supplementen tijdens droog trainen

Het doel met droog trainen is niet om zo min mogelijk te eten. Het doel is juist om dat te eten wat jouw lichaam nodig heeft en niet meer. En om dit te kunnen doen, heb jij voor droog trainen supplementen nodig.

Volgens diverse experts op dit gebied zal je gemiddeld 500 calorieën onder de dagelijks aanbevolen hoeveelheid calorieën moeten blijven. Voor vrouwen ligt dit getal iets lager, namelijk rond de 400.

Dat wil zeggen dat jouw voeding vooral qua invulling gaat veranderen. De hoeveelheden zullen mogelijk niet zoveel verschillen dan je zou verwachten. En dat komt deels doordat je voor droog trainen gebruik moet maken voor supplementen.

Veel soorten voeding nemen we namelijk tot ons omdat het deels bestaat uit voedingsstoffen die we nodig hebben. In veel gevallen betekent dit dat we iets eten omdat het voor een procent uit diverse vitamines kan bestaan. De andere 99 procent van het desbetreffende product heeft jouw lichaam misschien wel helemaal niet nodig. En dat is precies waar voedingssupplementen bij droog trainen voor dienen.

Supplementen zijn in staat jou van de stoffen voorzien die je nodig hebt zonder onnodige ‘troep’ met zich mee te nemen. En daarom perfect voor droog trainen.

Ik zal er niet langer omheen draaien. Dit zijn de vijf supplementen die jij echt nodig hebt voor droog trainen.

#1. Branded Chain Amini Acid (BCAA)

Ik wil je niet nog een keer irriteren met de volledige benaming van het voedingssupplement Branded Chain Amini Acid, dus vanaf nu zal ik je alleen nog maar over BCAA vertellen. Dit voedingssupplement bestaat uit een aminozuur dat in staat is om direct bij de inname invloed te hebben op jouw spieren.

Vraag het maar eens in de fitness rond. Iedereen die serieus is met krachttraining, bulken of cutten, gebruikt BCAA.

Maar die directe invloed op jouw spieren, hoe profiteer jij daar met het droog trainen van? Helpt dit met snel droog trainen?

  1. BCAA versterkt de invloed van eiwitten op jouw spieren
  2. Een Branded Chain Amini Acid versnelt het verbranden van vet (en helpt dus bij snel droog trainen!)
  3. BCAA stabiliseert de aanwezigheid van glutamine
  4. BCAA zorgt dat spieren sneller herstellen na krachttraining

Vier duidelijke redenen om van het voedingssupplement BCAA gebruik te maken. Je kunt je daarom wel voorstellen waarom BCAA niet meer weg te denken is.

#2. Cafeïne blijft ontzettend belangrijk

Als er een vet verbrander is waar we al eeuwen over schrijven, is het wel cafeïne. Sinds enkele tientallen jaren zijn we ook begonnen met het wetenschappelijk ondersteunen van deze gedachte. En het gevolg hiervan is dat we nu weten dat cafeïne niet alleen jouw metabolisme kan versnellen, maar ook het verbranden van vetten weet te versnellen.

Verder heeft cafeïne ook een positieve invloed op jouw leven buiten de fitness. Omdat jouw lichaam na een fitness sessie altijd zal moeten herstellen kan dit invloed hebben op jouw prestaties op de werkvloer. Droog trainen is belangrijk, maar jouw werkgever zal ook verwachten dat jij presteert.

Van alle supplementen kan cafeïne behalve bij droog trainen, ook hierbuiten van grote invloed zijn. Het helpt je namelijk om de concentratie te behouden buiten de sessies om. Ook al is jouw lichaam dus aan het bijkomen van een krachttraining, helpt dit supplement om jouw hoofd bij dat te houden wat belangrijk is.

Je kunt cafeïne terugvinden in een groot aantal droog trainen supplementen. Denk bijvoorbeeld aan pre-workout waar tientallen soorten beschikbaar van zijn!

#3. Whey Isolate voor de proteïnes

De kans dat jij al voorzien bent van dit voedingssupplement is groot. Want zonder voldoende eiwitten zal het aanzienlijk lastiger worden om goede resultaten met droog trainen te halen. Krachttraining zal je ver brengen, maar goede voedingssupplementen zijn hiervoor onmisbaar.

Vooral tijdens droog trainen wil je dat er voldoende eiwitten zijn om op te teren voor, tijdens en na de sessies. Doe je dit niet, dan zal het droog trainen aanzienlijk minder effect hebben. Jouw spieren hebben dan namelijk te weinig basis om mee te groeien. Hoeveel krachttraining je ook doet, goede voeding is onmisbaar.

Whey Isolate is voor droog trainen het voedingssupplement dat jou hierbij helpt. In de betere Whey-supplementen zijn nauwelijks voedingsstoffen te vinden die je niet zou willen binnenkrijgen. De effectiviteit van Whey ligt rond de 95 procent, wat wil zeggen dat het voor 95 procent uit stoffen bestaat waar jij bij droog trainen ook echt iets aan hebt.

#4. Glutamine voor het versterken van je metabolisme

Jouw metabolisme is belangrijk bij droog trainen omdat het lichaam in staat moet zijn snel stoffen te verwerken en verteren. Mensen met een laag metabolisme verteren langzamer voedsel, waardoor ze uiteindelijk meer vet aanmaken. En dit is natuurlijk het laatste wat jij wilt.

Daarom dien je, voor snel droog trainen, voldoende glutamine binnenkrijgen. En dat is met glutamine supplementen uitstekend mogelijk.

Zware fitness sessies kunnen ervoor zorgen dat de hoeveel glutamine kan halveren. Vul jij dit niet aan, dan zal jouw metabolisme dus verlagen en maak je onbewust meer vet aan. Je kan dan nog wel uren krachttraining op een dag doorvoeren; zonder jouw glutamine niveau aan te vullen kan er zelfs vet bijkomen.

Glutamine voedingssupplementen dragen verder ook bij aan de volgende zaken;

  • Voorkomt de afbraak van belangrijk spierweefsel
  • Vergroot het volume van jouw spieren
  • Snellere en sterkere groeihormonen wat invloed heeft op jouw spiergroei
  • Eiwitten doen beter hun werk met voldoende Glutamine

Op basis van experts wordt een aanbevolen hoeveelheid van 17.5 gram per scoop geadviseerd om het optimale resultaat te bereiken.

#5. Vitamines zonder rotzooi

Met de juiste vitamine supplementen voorkom jij dat je onvoldoende stoffen binnenkrijgt die je anders uit suiker- en koolhydraatrijke producten zou halen. Er zijn bijzonder veel verschillende mogelijkheden op het gebied van multi vitamine supplementen.

Doordat jouw lichaam altijd vitamines nodig heeft, kan dit supplement voorkomen dat je hier voeding voor moet nemen die jouw lichaam niet droger maakt. Want normaal kan je veel van de vitamines halen uit suikerrijk fruit. Maar het zou ideaal zijn wanneer dit zou kunnen met supplement. Droog trainen wordt met multi vitamines een stuk makkelijker.

Hoe verder jij straks komt met droog trainen, hoe belangrijker het gaat worden dat je de juiste vitamines binnenkrijgt. Persoonlijk kies ik voor supplementen waar Vitamine C en Vitamine D3 in te vinden zijn. Doorgaans combineer ik dit met andere vitamines om een zo’n optimaal mogelijke resultaat te behalen.

Waarom zou jij beginnen met droog trainen?

Beste supplementen voor vrouwen

Mogelijk heb je na het lezen van de bovenstaande informatie nog niet volledig ontdekt waarom je nu eigenlijk moet beginnen met droog trainen. De juiste voeding en voedingssupplementen en krachttraining komen veelvuldig naar voren. Is dit ook allemaal nodig?

De reden om droog te trainen kan per persoon verschillen. Alleen wat altijd overblijft, is het doel om jouw spieren zo goed mogelijk naar voren te brengen. Hoe minder overtollig vet aanwezig is, hoe meer jouw spieren tot hun recht komen.

En dat is in combinatie met krachttraining en voedingssupplementen middels droog trainen mogelijk.

Kortom, wil jij een lichaam waar jouw spieren over het gehele lichaam duidelijk zichtbaar zijn? Dan adviseer ik je om jouw lichaam droog te trainen. Het resultaat zal het ruimschoots waard zijn.

Conclusie: Werken supplementen echt?

Waar je ook kijkt, of het nu in je lokale sportschool of bodybuilding.com is, overal zijn de resultaten te vinden van voedingssupplementen in combinatie met droog trainen. Krachttraining is logischerwijs van grote invloed op het eindresultaat. Maar jouw voeding staat nog altijd voorop.

De hierboven benoemde voedingssupplementen hebben allen bewezen bij te dragen aan droog trainen. Natuurlijk zal het mogelijk zijn om ook zonder het gebruik van supplementen jouw lichaam droog te krijgen. Alleen de kans van slagen zal aanzienlijk lager zijn dan wanneer je gebruik maakt van supplementen en gezonde koolhydraatarme recepten.

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm Weekmenu

Wil je graag ook gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm Weekmenu aan. Dit programma bevat complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm Weekmenu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm Weekmenu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.  Open hier het Koolhydraatarm 30 Dagen Menu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

Koolhydraatarm tomatensoep

 

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.