Vreetbuien en eetbuien stoppen? Lees hier de 10 belangrijkste tips!

Vreetbuien en eetbuien stoppen? Lees hier de 10 belangrijkste tips!

Vreetbuien en eetbuien stoppen? Het blijft voor vele vrouwen maar ook mannen een grote uitdaging. Want s’avonds komt het altijd aanzetten de vreetbuien en eetbuiten, alles wat maar op snoep of een snack wordt aangevallen. Gek is het niet, want zoals je misschien al wel weet is ‘suiker’ mega verslavend. Lees hier 10 belangrijkste tips om niet toe te geven aan je suikerverslaving.

TIP: ”Zoek jij meer ideeën & inspiratie voor de lekkerste recepten? Vet te Verbranden en een Plattere Buik te Krijgen in Slechts 21 Dagen! Begin vandaag met De Vega Chef >>

10 tips tegen vreetbuien en eetbuien stoppen

  1. Start vandaag nog! Creëer beweging en probeer bankhangen te vermeiden! Want als je iets gaat ondernemen wordt de verleiding om te eten en weer snoepen minder aantrekkelijk. Ga even wat opruimen, doe de afwas of ga toch maar even wandelen buiten. Zo komt naar snoep grijpen vaak voort uit een vorm van verveling. Als jij de verveling weg haalt, dan ga je minder belanden in vreetbuien en eetbuien. Ik weet als geen ander hoe leuk het is om even te Netflix(en) maar als jij eenmaal voor de televisie zit eet ongemerkt veel meer dan je wilt.
  1. Beweging. Wat voor mij het beste helpt is Actie! Ga even een frisse neus halen of zet je favoriete muziek hard aan en dans je honger weg. Het is vaak alleen het denken aan “oh, ik heb wel trek eigenlijk”  dat maakt je hongerig.
  2. Durf jezelf vragen te stellen. Want als je bewust bent maak je vaak betere keuzes. En wat ik vaak bij mezelf merk is dat als ik er even over nadenk, het vaak geen slimme zet blijkt om weer naar het suiker te grijpen. Als ik er rustig over nadenk, dan verdwijnt de suikertrek. Deze vragen helpen je bewust worden van je situatie:
    • Heb ik dit echt nodig?’
    • ‘Voel ik mij hierna beter?’
    • ‘Wat gebeurt er als ik het niet doe?
  3. Zorg dat je niet met honger blijft zitten na de avondmaaltijd. Neem daarom voldoende voeding. Eet dan ook hoofdzakelijk groenten, gezonde vetten en ruim aan eiwitten. Als je vol zit heb je ’s avonds kleine kans om in een vreetbui of eetbui te belanden.
  1. Stop met kauwen. Wij nemen allemaal wel eens een stukje kauwgom. Maar het vele kauwen zonder dat er voedsel binnenkomt maakt je maag gek. Zo denkt de maag dat er eten komt (maar dat is niet zo). Dit versterkt dat hongerige gevoel in je lichaam.
  2. Drink een kopje thee. Want je moet sowieso drinken op een dag en aanbevolen hoeveelheid is minimaal anderhalf tot twee liter per dag. Je zult minder snel geneigd zult zijn om nog iets te eten.
  3. Maak eens een lekkere smoothie! Wij hebben in ons 30 dagen menu ook een extra boek geschreven over 10 heerlijke en gezonde smoothie. Ga je echt even los? Ga dan voor maximaal gezond!
  4. Wie wat bewaart, die heeft wat. Vroeger was het al zo bij mijn moeder dat alles wat overbleef in onze koelkast ging. Zo hadden wij in avond altijd heerlijke restje van de maaltijden. Onze grootste voorkeur was altijd de groente lasagne of de stukjes kouden kip ging ook altijd hard. Daar kun dan kun je daar altijd naar grijpen als je een sterke trek hebt. Wat uiteraard ook weer gezonder is dan die zak chips opentrekken.
  5. Denk aan de risico’s! Herinner waarom jij zo graag deze gezonde lifestyle wilt en jij weet als geen ander wat de risico’s van het belanden in een vreetbui of eetbui. Weiger om terug te vallen in overmatig suikergebruik. Nee, ik wil niet meer terug.  Herkenbare risico’s:
    • Overgewicht en vermoeid raken als je de trap hebt genomen
    • Nooit (meer) je gewenste zomerlichaam
    • Ontwikkeling van suikerziekte
  6. Noteer als je snoept. Wat ik eens heb gedaan omdat een diëtiste dat benoemde is elke keer als ik een chocolade koek, cheese cake of zak chips te pakken had ik een notie maakten in mijn agenda. Zo wordt je eind van de dag geconfronteerd met je gedrag.  Sta je echt stil of dit voedingspatroon gaat zorgen dat jij je beter gaat voelen? 

Conclusie: wat kun je echt tegen vreetbuien en eetbuien doen?

Stop met overmatig gebruik van snelle koolhydraten en suikers.

Het is vaak als je overdag gaat minderen met koolhydraten zul je de suikers minder nodig hebben. De snelle koolhydraten geven je maar een tijdelijke piek waarin je even geen honger meer hebt. Met deze vorm van koolhydraten krijg je nooit het volle gevoel.

Stap over op de complexe koolhydraten en verminder suikers.  Start met genieten van heerlijke groene producten, gezonde vetten en eiwitten. Dit is de tip en werkt supergoed, wij krijgen dit namelijk dagelijks te horen via mailtjes, reacties en facebook berichten van vrouwen of mannen die ons koolhydraatarm 30 dagen menu volgen. Ze zeggen allemaal dat ze de suikers en de verkeerde koolhydraten links laten liggen en geen zoete vreetbuien meer hebben 😉

Probeer ook eens dit recept: Kipcurry maken? Heerlijke pittige kip met romige kokos!

Ik heb een heerlijk weekmenu voor je samengesteld!

Ik ben zelf ook dol op weekmenu’s! Het bespaart mij dagelijks een hoop tijd en ik kan direct zien wat ik de hele dag kan eten. Daarnaast houd een weekmenu mijn gewicht gezond en heb ik boordevol energie. Download hieronder mijn laatst geschreven weekmenu en geniet van de recepten!
Click here to subscribe

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.