Hoe werkt gezond afvallen met een voedingsschema?

Hoe werkt gezond afvallen met een voedingsschema?

Zo helpt een gezond afvallen met een voedingsschema niet alleen met snel vet verliezen, het helpt ook om te zorgen dat jij zoveel mogelijk spiermassa behoudt. Toch vinden heel veel mensen het lastig om vet te verliezen en associeren droog train voedingsschema’s alleen met bodybuilding en vinden het oersaai dieet om te volgen.

TIP: ”Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van het Koolhydraatarm Weekmenu! De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!”.  >>Bekijk hier het Koolhydraatarm Weekmenu

Vier mythes over de oersaaiheid van droog train voedingsschema’s  waar wij eens vanaf moeten. Een correct voedingsschema kan juist lekker zijn, maar je moet wel goed weten welke soort voedsel je moet eten en je kunt mixen om heerlijke maaltijden te maken.

Hoe werkt gezond afvallen met een voedingsschema?

Ik stel het voedingsschema eigenlijk samen op de behoefte van de sporter. Voordat ik begin met het opstellen van een voedingsschema begin ik eerst met de dagelijkse caloriebehoefte in kaart te brengen. Vervolgens starten we met het opstellen van het fitness doel en kijken naar het huidige voedingspatroon van de persoon. 

muesli recept

1)  Dagelijkse caloriebehoefte is overbodig om te weten

De dagelijkse caloriebehoefte verschilt per persoon, die kun je bereken door vrij eenvoudig door je gewicht, je lengte en je leeftijd. Die drie dingen te vermenigvuldigen via een hele simpele site kan je dat uitrekenen.

Hiermee kom je op ongeveer een dagelijkse caloriebehoefte die jij als persoon nodig hebt om te kunnen functioneren de hele dag. Aan de hand daarvan maak ik eigenlijk de voedingsschema’s.  

2) Als ik elke dag train is dat toch voldoende? 

Met het voedingsschema moet ik dan ongeveer op die caloriebehoefte uitkomen per dag. Hieraan zitten natuurlijk wel weer een doel gebonden zoals mensen die willen afvallen, dan moet je eigenlijk onder die dagelijkse caloriebehoefte gaan zitten. Wil je meer spiermassa opbouwen? Moet je erboven gaan zitten. 

3) Cardio zorgt dat ik direct ga afvallen

Klopt, als jij minstens 200/300 onder je normale caloriebehoefte zit. Doe je dit niet? Gebeurt er ook niks ondanks jij je helemaal suf traint elke dag in de sportschool. De calorieën die je binnenkrijgt met je voeding is vele malen groter dan de calorieën die je hebt verbrand in een uurtje sporten.

4) Calorieën tellen is niet écht effectief

Plan met meetlint

Hierin ligt de uitdaging en vervolgens is de grootste uitdaging om daaronder te blijven. Je hebt natuurlijk allemaal apps, voedingsmiddeltjes en supplementen om je hierbij te helpen, MAAR als jij die basis caloriebehoefte niet kan behouden.

Dus als je niet onder die dagelijkse caloriebehoefte zit gaat er gewoon niks gebeuren. Je kunt gewoon helemaal los gaan op cardio, echt uren lang op de crosstrainer of roeitrainer gaan zitten maar dat ga je ook niet volhouden.

Conclusie, waarin zit de truc?

 Nou je kunt het simpel houden voor jezelf om de dagelijkse caloriebehoefte laag te houden. Vervolgens je voeding te verdelen over een dag zodat je niet met honger komt te zitten.

Dit zal met name de eerste paar dagen echt wennen zijn maar daar heb je ook extra middeltjes voor zodat je niet met honger komt te zitten.

Maximaal resultaat en geen honger? 

Nee zeker niet. Ik zelf vind het ook niet goed als je een voedingsschema volgt of dieet dat je dan komt te zitten met honger, dit is juist gevaarlijk.

Omdat je hierdoor sneller grijpt naar zoetigheid en start met snaaien! Honger helpt je NIET om je doel te behalen.

De uitdaging ligt in mijn voeding?

Ja, ik denk dat het meer bij de voeding ligt, want de juiste techniek valt wel aan te leren. Al zal dit ook tijd kosten om te leren maar dit gaat meer met vallen en opstaan. Blijf proberen en doorgaan want als je echt wilt lukt het wel.

Voeding heeft de uitdaging dat je echt alles moet bijhouden en ik weet het moet bijhouden klinkt heel zwaar. Maar als je er echt lekker inzet met je voedingsschema en je hebt een overzicht van wat je eet tot de gram, hoef je het van mij natuurlijk niet elke dag te blijven wegen.

Op een gegeven moment weet je goed wat alles inhoud, maar ik denk dat de meeste mensen moeite hebben met voeding en vooral die verleiding die daar bij komt kijken.

Zoals uit eten met vrienden en familie dat niet een-op-een past in een voedingsschema.

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm Weekmenu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm Weekmenu aan. Dit programma bevat complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm Weekmenu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm Weekmenu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.  Open hier het Koolhydraatarm Weekmenu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

Koolhydraatarm tomatensoep

Laat even bericht achter wat jij van dit Koolhydraatarme gerecht vindt?

Ik vond het tof om deze heerlijke Koolhydraatarme recept met je te delen. Ook ben je veel meer te weten gekomen over voedingswaardes en de krachten van groenten en fruit en andere tips!

Laat je mij weten wat je van dit recept vindt? Dat waardeer ik echt enorm en heb je nog suggesties? Laat dan even een reactie achter!

* Let op: jouw email wordt niet getoond bij het achterlaten van een comment of suggestie

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.