Wie is Coach Chris Schoop? Veel trainen weinig vooruitgang!

Wie is Coach Chris Schoop? Veel trainen weinig vooruitgang!

Een van de moeilijkste dingen in het leven is blijven volhouden. Hoe vaak wissel jij van gedachte? Of als het even tegenzit verander je van richting? Elke dag.

TIP: ”Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van het Koolhydraatarm Weekmenu! De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!”.  >>Bekijk hier het Koolhydraatarm Weekmenu

Ik wilde graag weten hoe Chris Schoop zo consistent blijft in het droog trainen van zijn lichaam, zijn voeding ‘clean’ en gezond houdt.

Chris is als 10 jaar een Fitness trainer en ervaringsdeskundige in voedingsschema’s en trainingsschema’s. Hij overwint dagelijks deze uitdagingen maar wat is het geheim?

Alvast een hint: blijf onder je huidige caloriebehoefte en je zult afvallen. Zo simpel? Ja.

Lees hieronder het gehele interview met Chris.

Hoe ben jij gestart met Droog Trainen?

Ah, goede vraag Heiko. Zelf ben ik altijd al actief geweest bij sportscholen al 10 jaar lang. Ik heb mijn lichaam en gezonde levensstijl alleen zo gekregen door altijd consistent te blijven in alles wat ik doe in de sportschool of privé. 

Chris Schoop droog trainen zomer

Nu verkoop ik trainingsschema’s en voedingsschema’s, maar het begon eerst allemaal als helpen van training maatjes, kennissen en vrienden. Dit werd toen steeds meer gevraagd tot de vraag zo groot was dat ik professioneel mensen ben gaan helpen hiermee.

Voordat wij verder met het interview gaan. Ik ben zelf geen voedingsexpert totaal niet, maar ik weet wel wat je moet doen om af te vallen (cutten) of aan te komen. Hierin heb ik genoeg ervaring opgebouwd.

Vele mensen weten goed wat ze doen maar hebben een extra push nodig, het bekende steuntje in de rug. Zo blijven er veel steken om bepaalde fitness doel te bereiken.

Jongeren tussen de 20 en 30 jaar is volgens mij wel de grootste doelgroep. Waar ik het hier vaak zie misgaan is hun motivatie en consistentie.

Want als je NIET consistent blijft trainen zal je ook niet je fitness doelen behalen. En uit de praktijk blijkt ook dat een groot deel dat dus niet haalt omdat de consistent er niet is om lang te blijven trainen.

“Eerlijk, Fitness is echt een ondankbare sport”

Als je 5 of 6 maanden niks doet valt alles dan weer weg wat je in een jaar hebt opgebouwd haha. Als je het echt wilt gaan doen is het iets dat je hele leven moet bijhouden!

Veel trainen weinig vooruitgang in spiermassa?

Chris Schoop droog trainen rek

De juiste techniek, dat is ook wel een veel voorkomend probleem. Niet weten hoe hun de juiste technieken moeten gebruiken bij verschillende oefeningen. Daardoor onnodige blessures oplopen.

Dat is iets waar ik eigenlijk veel op hammer, als ik mensen trainen of bezig zie in de sportschool en mij om hulp vragen. Raar maar waar, ben ik vaak de eerste die goed let op hun vorm en techniek zodat je juist wel de gewenste resultaten gaat behalen.

Als je een bepaalde spiergroep aan het trainen bent je borst, benen of schouders noem maar op. Erg belangrijk is de juiste techniek van een oefening voor een goede uitvoering.

“Het domweg kopiëren van andermans techniek”

Vaak gaat het mis als mensen te veel gewicht gebruiken, of het domweg kopiëren van andermans techniek in de sportschool.

Omdat ze mensen dat hebben zien doen doen hun het maar ook. Nemen het gewoon klakkeloos over zonder de achterliggende gedachte te begrijpen waarom je die oefening doet.

Mensen weten niet precies welk gewicht goed werkt en omdat iedereen het doet zal het wel goed zijn als ik mijn oefening zo uitvoer toch? Niet dus.

De vijf meest gestelde vragen tijdens droog trainen?

Dit hangt er wel vanaf hoe veel iemand zich heeft ingelezen in de topic van droog trainen, bulken en fitness over het algemeen. Het is hierdoor heel verschillend maar vragen die ik krijg zijn:

1) Hoe lang duurt het voordat ik net zoveel spiermassa krijg als jij?  

Hierbij begin ik altijd al een klein beetje te lachen omdat als je zo’n vraag aan mij stelt dan ga je er al vanuit dat je binnen een paar maanden er zo gespierd uit gaat zien.

Training in de sportschool

Zo is elk lichaam uniek en heeft iedereen ook weer een andere spieropbouw.

Sommige mensen hebben zich meer verdiept in de fitness en die benoemen gelijk dat zij hun eten moeten aanpassen of volgens een bepaald trainingsschema moeten trainen.

2) Is droog trainen voor vrouwen of mannen? 

Ah, dat is een goede vraag inderdaad. Ik denk ongeveer 70% mannen en 30% vrouwen die graag bezig wil met het droog trainen. Ook al gaat het hier eigenlijk om trots op het strand lopen deze zomer met het lichaam waar je trots op bent, toch?

3) Voedingsschema, hoe werkt dat precies?  

Ik maak vaak de voedingsschema’s op maat gebaseerd op de ingrediënten die jij vaak zelf al eet. Kijk, heel veel mensen hebben al een vaste levensstijl als het om voeding gaat en als je dan in 1x de knop omgaat zetten wordt het vaak een onmogelijke uitdaging.  

4) Wat zijn toch die Macro’s?

Ik luister altijd eerst goed wat de mensen al dagelijks eten en hiermee zoek ik vergelijkbare gerechten die de juiste macro’s (macronutriënten) bezitten. Dit is de combinatie van koolhydraten, vetten en eiwitten.

5) Waarom werkt mijn voedingsschema niet?

In principe kan je elk voedingsschema gebruiken maar zie het vooral als een richtlijn. Je moet het volgen maar kijk eerst naar de gerechten die jij eet en of die past in het voedingsschema.

Als je al bijvoorbeeld sla met avocado lekker vindt en al eet is dat helemaal prima. Je moet geen gevoel krijgen als ik dit NIET precies volg…haal ik mijn doelen niet.

Zo zit het aanleren van een nieuwe voedingsschema niet in elkaar.  

Ik ken ook heel veel mensen die precies weten wat goed voor hun is alleen weten ze niet hoe zij het kunnen omzetten naar een voeding en trainingsschema.

Ik maak voor de meeste per dag een voedingsschema en deze gerechten verdeel ik dan ook weer over de dag. Zo heb je het ontbijt, lunch, tussendoortje, avondeten en dan nog een snack in de avond.

Dat is een voedingsschema op maat.

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm Weekmenu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm Weekmenu aan. Dit programma bevat complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm Weekmenu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm Weekmenu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.  Open hier het Koolhydraatarm Weekmenu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

Koolhydraatarm tomatensoep

Laat even bericht achter wat jij van dit Koolhydraatarme gerecht vindt?

Ik vond het tof om deze heerlijke Koolhydraatarme recept met je te delen. Ook ben je veel meer te weten gekomen over voedingswaardes en de krachten van groenten en fruit en andere tips!

Laat je mij weten wat je van dit recept vindt? Dat waardeer ik echt enorm en heb je nog suggesties? Laat dan even een reactie achter!

* Let op: jouw email wordt niet getoond bij het achterlaten van een comment of suggestie

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.