Een voedingsschema opstellen in 3 stappen? Start vandaag!

Een voedingsschema opstellen in 3 stappen? Start vandaag!

Een voedingsschema is een handig instrument als jij wil afvallen, of ervoor wil zorgen dat de inname van macronutriënten in balans is. Een goed voedingsschema zorgt er dus voor dat jij je doelen kunt bereiken.

TIP: ”Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van het Koolhydraatarm Weekmenu! De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!”.  >>Bekijk hier het Koolhydraatarm Weekmenu

Tegelijkertijd maakt een voedingsschema het makkelijk om jouw eten voor de week voor te bereiden (preppen), zodat je nergens meer omkijken naar hebt. Eet wat je moet eten, doe je trainingen, en je bereikt je doelen. Hoe makkelijk kan het zijn?

Makkelijk dus, als je het maar volhoudt. We geven je 3 tips om het perfecte voedingsschema snel op te stellen.

Tip 1: Stem je voedingsschema af op je behoefte

Gezonde vrouw

Een voedingsschema maak je niet voor niets. Je wil hier graag een bepaalde doelstelling mee bereiken. Of dit nu afvallen is, fitter worden of juist meer spiermassa opbouwen, een goed voedingsschema zorgt ervoor dat jouw voedselinname in balans is en helpt jou je doelstellingen te bereiken.

Voordat je aan de slag gaat met je voedingsschema, is het belangrijk dat je weet wat je dagelijkse behoefte aan macronutriënten is. 

Tip 2: Bepaal wat jij lekker vindt

mini pannenkoeken

Ja, serieus. Het is belangrijk dat jouw voedingsschema eten bevat dat jij lekker vindt. Jezelf dwingen gezond voedsel te eten, waar je eigenlijk een hekel aan hebt, is het beste recept voor een mislukt dieet. Maak dus een lijst met alle zaken die je lekker vindt, en verwerk die in het voedingsschema.

Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat alles in balans moet zijn. Bereken de macronutriënten van alles wat je eet, zorg ervoor dat jouw voedingsschema voldoet aan jouw doelstellingen, en je gaat resultaat zien.

Let op: je kunt je voedingsschema ook in balans brengen met alleen maar ongezonde rotzooi, maar dat raden we natuurlijk niet aan. Probeer ervoor te zorgen dat 80% van je voedingsschema uit gezonde voeding bestaat, dan gaat het helemaal goed komen.

Tip 3: Wissel af

Gezond fruit op een schaal

Het belangrijkste wat je mee kunnen geven, is dat je moet afwisselen. Niet alleen omdat gevarieerd eten gezond is, maar voornamelijk omdat het zo ook makkelijker vol te houden is. Als je iedere week hetzelfde moet eten, gaat het namelijk al snel vervelen en wordt het veel lastiger vol te houden.

Zorg dus voor voldoende afwisseling en zo min mogelijk herhaling in je voedingsschema. Maak eventueel meerdere voedingsschema’s, zodat je van schema kunt wisselen als je een keer een dag zin hebt in iets anders.

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm Weekmenu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm Weekmenu aan. Dit programma bevat complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm Weekmenu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm Weekmenu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.  Open hier het Koolhydraatarm Weekmenu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

Koolhydraatarm tomatensoep

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.