Portobello met ei: klaar terwijl jij koffie nog moet zetten!

Portobello met ei? In de ochtend als je net wakker bent geworden een heerlijk eitje bakken, altijd lekker toch? Nu kun je hem ook maken voor je weerstand met dit unieke portobello recept. Vol met vitamines en vezels en smaak!

TIP: ”Zoek jij meer ideeën & inspiratie voor de lekkerste recepten? Vet te Verbranden en een Plattere Buik te Krijgen in Slechts 21 Dagen! Begin vandaag met De Koolhydraatarme Chef >>

Portobello met ei

De portobello is eigenlijk niks anders dan een reuze-kastanjechampignon. Wat de portobello nou zo handig maakt, is dat je deze kunt vullen met allemaal lekkers!

Alle paddenstoelen leveren vezels, antioxidanten, vitamines en mineralen. Wist je dat paddenstoelen goed zijn voor je weerstand? én dat ze je cellen en weefsels beschermen tegen vrije radicalen? én dat ze daarbij ook nog eens mega eiwitrijk zijn?

Daarnaast bevatten paddenstoelen veel vezels, waarmee je de bloedsuikerspiegel in balans kunt houden, maar ook de goede bacteriën in je darm voedt.

Dit ontbijt is een kickstart van je dag!

Wat heb je nodig?

  • 1 grote platte portobello (steel verwijderen)
  • 
1 el truffel-of olijfolie
  • 1 ei
 groot
  • 150 gr verse bladspinazie
  • 5 takjes
 koriander (naar wens)
  • Zwarte peper en zeezout
 naar eigen smaak

Zo maak je de portobello met ei

  1. Begin met de portobello. Verwarm de grill op de hoogste stand. Breek de steel van de portobello en bestrijk de hoeden met wat olijfolie.

  2. Leg deze met de holle kant op de bakplaat en bestrooi met wat zout en peper. Besprenkel met wat truffel- en olijfolie. Zet ze ongeveer 8 min onder de grill, tot ze sappig zijn.

  3. Kook ondertussen water in een pannetje. Zodra het water kookt gooi dan het ei in de pak en laat dit 3 min. koken.

  4. Doe de spinazie in een grote kom en schenk er wat kokend water overheen. Roer tot de spinazie wat is geslonken.

  5. Leg de portobello op een bord met daarop de spinazie en het gekookte eitje. Besprenkel het gerecht met nog wat extra peper en evt wat koriander naar wens.

De voedingswaarden

Dit gerecht van portobello met ei is voldoende voor 2 personen. Voedingswaarden per eenpersoonsportie:

  • Calorieën: 78
  • Koolhydraten: 2
  • Eiwitten: 7
  • Vezel: 0,5 gr
  • Vetten: 5 (verzadigd 1,5 gr)

Ik heb een heerlijk weekmenu voor je samengesteld!

Ik ben zelf ook dol op weekmenu’s! Het bespaart mij dagelijks een hoop tijd en ik kan direct zien wat ik de hele dag kan eten.

Probeer ook eens dit recept: Kipcurry maken? Heerlijke pittige kip met romige kokos!

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.