Chiapudding met framboos? Superlekker en nog eens mega gezond!

Chiapudding met framboos? Je kan het steeds vaker bij diverse restaurants eten maar ook de supermarkt heeft het nu in de schappen staan.

Wat bedoel ik? Chiapudding als een frambozenmousse is hét voorbeeld dat superlekker ook nog eens mega gezond kan zijn! Een heerlijk ontbijt vol goede voedingsstoffen.

TIP: ”Zoek jij meer ideeën & inspiratie voor de lekkerste recepten? Vet te Verbranden en een Plattere Buik te Krijgen in Slechts 21 Dagen! Begin vandaag met De Koolhydraatarme Chef >>

Chiapudding met framboos maken

Dit ontbijt bevat dus chiazaad. Maar wat zijn precies de voordelen van dit superfood zaad? 
Omega 3: Wist je dat chiazaad ook nog belangrijke stofjes zoals myrectin en quercetin waar ontstekingsremmende eigenschappen aan worden toegeschreven.

Hiermee heeft chiazaad gunstige invloed op je huid, vetverbranding en werkt het bloeddrukverlagend net zoals kaneel.

  • Antioxidanten (en flavonoïden)
  • 
Vezels per 100 gram bevat het 43,8 gram koolhydraten waarvan 37,7 gram voedingsvezels
  • Diverse micronutriënten waaronder: calcium, mangaan, magnesium en fosfor
  • Omega 3 vetzuren

Chiazaad heeft dus een bloeddrukverlagende werking, het is bloedverdunnend. Let daarom op met vochtafdrijvende, bloeddrukverlagende en/of bloed verdunnende medicijnen. Overleg met je arts wat voor jou mogelijk is.

Dit ontbijt is een fijn en vitale start van je dag!

Wat heb je nodig?

  • 250 ml ongezoete amandelmelk of kokosmelk
  • 25 g chiazaad
  • Sap van halve limoen (en beetje limoenrasp)
  • 50 g verse frambozen of uit de diepvries
  • ¼ avocado
  • 2 el Griekse yoghurt

Zo maak je een chiapudding met framboos

  1. Doe de amandelmelk en het chiazaad in een kommetje en roer goed door. Dek het kommetje af, zet in de koelkast en laat minimaal 3 uur staan.
  2. Haal het kommetje uit de koelkast, roer de chiapudding door en voeg het limoensap toe.
  3. Blend de frambozen, avocado en yoghurt in een blender tot een glad mengsel
  4. Doe de chiapudding in een glas en doe daarop een paar scheppen van de frambozenmousse.
  5. TIP: Chia heeft even wat tijd nodig om het vocht op te nemen. Maak daarom je chiapudding de avond van tevoren. Zo heb je ‘s ochtends gelijk je ontbijtje klaar staan!

De voedingswaarden

Dit gerecht van chiapudding met framboos is voldoende voor 1 personen. Voedingswaarden per eenpersoonsportie:

  • Calorieën: 248
  • Koolhydraten: 4,8 g
  • Eiwitten: 10 g
  • Vetten: 18 g

Ik heb een heerlijk weekmenu voor je samengesteld!

Ik ben zelf ook dol op weekmenu’s! Het bespaart mij dagelijks een hoop tijd en ik kan direct zien wat ik de hele dag kan eten.

Probeer ook eens dit recept: Kipcurry maken? Heerlijke pittige kip met romige kokos!

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.