Categorieën
Dessert Koolhydraatarme recepten

Koolhydraatarm vanille ijs? Ontdekt hier het lekkerste recept zonder suiker!

Koolhydraatarm vanille ijs? Met de zomerse temperaturen op komst is er toch 1 ding dat echt niet mag ontbreken in ons vriesvak: Heerlijk romig, zuivel vrije vanille ijs.

TIP: ”Zoek jij meer ideeën & inspiratie voor de lekkerste recepten? Vet te Verbranden en een Plattere Buik te Krijgen in Slechts 21 Dagen! Begin vandaag met De Koolhydraatarme Chef >>

Vanille ijs maken zonder suiker

Vanille ijs maken zonder suiker

Heerlijk als toetje, met wat vers fruit. Geweldig voor als jij bezoekt krijgt of gewoon even wilt afkoelen van de hitte van buiten of zoals mijn vriendin het gewoon heerlijk vind om ijs te eten! Welke reden het ook mag zijn, want van dit recept ga jij echt smullen.

De lekkerste dingen kosten soms wat meer tijd! Maar dan heb je ook zeker wat en je kunt altijd wat extra maken om te zorgen dat je niet meer zonder komt te zitten tijdens die zwoele dagen.

Dit recept is voor 5 porties ijs.

Heerlijke smaakvariaties

voeg na 1,5 u, ingrediënten toe: grof gehakte ongezouten noten (bijv. walnoten, pecannoten, hazelnoten, pinda’s of pistachenootjes).

Maar je kunt ook fruit in stukjes snijden, hele bessen of grof gehakte pure (85%) chocolade. Of serveer 1 bolletje vanille-ijs in een kop hete espresso koffie.

Wat heb je nodig?

  • 2 blikjes volvette kokosmelk
  • 1 tl vanille aroma
  • erythritol of honing naar smaak
  • Bosvruchten of rood fruit

Zo maak je een koolhydraatarm vanille ijs

  1. Laat de blikjes kokosmelk minimaal een dag opstijven in de koelkast. Het vette deel scheidt zich dan van het kokoswater.
  2. Schep het vette deel van de kokosmelk samen met zoetstof en het vanille aroma in een blender en mix dit tot een glad geheel.
  3. Doe dit mengsel in een vriesvakbestendig bakje en plaats dit in de vriezer.
  4. Haal na 45 min het bakje uit de vriezer en roer het mengsel nog een keer door.
  5. 
Herhaal dit ieder uur, tot het bakje 4 uur in de vriezer heeft gestaan.
  6. Schep bolletjes van het ijs in een schaaltje en voeg wat bosvruchten toe naar smaak. Smakelijk!

De voedingswaarden

Dit gerecht van koolhydraatarm vanille ijs zonder suiker is een portiegrootte van 5. Voedingswaarden:

  • Calorieën: 252
  • Koolhydraten: 2,5 g
  • Eiwitten: 24,5 g
  • Vetten: 3,2 g

Ik heb een heerlijk weekmenu voor je samengesteld!

Ik ben zelf ook dol op weekmenu’s! Het bespaart mij dagelijks een hoop tijd en ik kan direct zien wat ik de hele dag kan eten.

Wil je graag snel afvallen: Beste fat burner, kosten en wat doet het?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.