Categorieën
Dessert Koolhydraatarme recepten

Rood fruit met chocolade? Zelf gesmolten chocolade aardbeien maken!

Rood fruit met chocolade? Geweldig dessert voor als je bezoek hebt of tijdens een heerlijke romantische Netflix-avond waarbij je samen lekker wilt snoepen. Maar wel op een verantwoorde manier!

In rood fruit zitten veel antioxidanten en bevatten de meeste vitamines van de verschillende fruitsoorten en kleuren. Chocolade in deze vorm is gezond en geeft je een lekkere boost! Lees snel verder. 

TIP: ”Zoek jij meer ideeën & inspiratie voor de lekkerste recepten? Vet te Verbranden en een Plattere Buik te Krijgen in Slechts 21 Dagen! Begin vandaag met De Koolhydraatarme Chef >>

Rood fruit met chocolade maken

Rood fruit met chocolade maken

Een heerlijke, zoete lekkernij om jezelf (en anderen) eens even goed mee te verwennen. Op een zomerdag, maar ook heerlijk voor bij een Netflix-avondje.

Deze chocolade- aardbeitjes zijn fris, zoet en hebben die heerlijke ‘magnum’-bite dankzij het kleine, knapperige chocolade laagje!

Het resultaat is een knapperige buitenkant met fris fruitig binnenkant, hier ga je heerlijk van genieten samen of alleen lekker snoepen!

Waarom rood fruit eten?

Waarom rood fruit eten

In rood fruit zitten veel voedingsvezels en vitaminen. De rode kleur ontstaat door het stofje ‘anthocyaan’, welke in ons lichaam als antioxidant werkt. Antioxidanten helpen beschadigingen door vrije radicalen in ons lijf tegen te gaan.
Daarnaast bevat rood fruit ook nog eens vitamine C; goed voor de weerstand dus!

Wat heb je nodig?

  • 100 gr pure chocolade van 85% cacao
  • 12 grote verse aardbeien/ kersen of frambozen/bramen
  • 4 tl kokosrasp
  • gehakte en gecrushte pistache noten

Zo maak je een Rood fruit met chocolade

  1. Doe het rode fruit (aardbeien/ frambozen) minimaal een uur van tevoren in de vriezer
  2. Verwarm de pure chocolade au bain marie. (smelten boven een pannetje met kokend water)
  3. Zodra de chocolade gesmolten is doop je de aardbeitjes ongeveer ⅔ in de gesmolten chocolade.
  4. Naar wens kun je deze daarna in een dipbakje kokosrasp samen met de gehakte pistachenoten dippen. Smakelijk en lekker smullen samen!

De voedingswaarden

Dit gerecht van rood fruit met chocolade is een portiegrootte van 4 aardbeien. Voedingswaarden:

  • Calorieën: 54
  • Koolhydraten: 5,2 g
  • Eiwitten: 0,5 g
  • Vetten: 3 g

Ik heb een heerlijk weekmenu voor je samengesteld!

Ik ben zelf ook dol op weekmenu’s! Het bespaart mij dagelijks een hoop tijd en ik kan direct zien wat ik de hele dag kan eten.

Wil je graag snel afvallen: Beste fat burner, kosten en wat doet het?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.