Koolhydraatarm dieet gezond? Lees hier waarom!

Koolhydraatarm dieet gezond? Lees hier waarom!

Een koolhydraatarm dieet houdt je lichaam én geest gezond. Daarnaast zijn deze diëten ook nog eens makkelijker vol te houden en smakelijker. Een dieet op koolhydraatarme basis helpt je daarnaast ook nog eens om een gezond gewicht te behouden. Lees verder.

Een koolhydraatarm dieet houdt je gezond

Een belangrijke goede eigenschap van koolhydraatarm voedsel, is dat het ons goede cholesterol op peil houdt. Dit noemen we ook wel het HDL-cholesterol. Belangrijk, want deze goede cholesterol soort zorgt ervoor dat ons hart gezond blijft. Daardoor loopt je dus minder risico op ernstige hart en vaatziekten.

Een koolhydraatarm dieet is nog meer gezond omdat onze bloedsuikerspiegel in goede balans blijft. Pieken (en dalen) worden op deze manier dus zoveel mogelijk voorkomen. Deze schommelingen worden vaak veroorzaakt door het eten van koolhydraatrijk voedsel zoals pasta, chips of koek. Daardoor gaan we ons na het eten futloos en moe voelen. Met een koolhydraatarm dieet gebeurt dat dus niet. De energie wordt beter over de dag verdeeld, zonder dat we last hebben van een bloedsuikerspiegel die omhoog en omlaag schiet.

Een koolhydraatarm dieet betekent gezond én lekker eten

Als je een eetpatroon volgt waarbij de inname van koolhydraten zoveel mogelijk beperkt wordt, eet je niet alleen gezond maar ook nog eens lekker. Er zijn tal van smakelijke recepten op koolhydraatarme basis voor zowel een ontbijt, lunch als diner. De suikers in de gerechten zijn vervangen door gezonde koolhydraatarme producten. Makkelijk om te maken en bijzonder lekker. Doordat er veel eiwitten en vezels gebruikt worden, hou je de hele dag door een goed gevuld gevoel. Ideaal dus als je een beetje op de lijn wilt letten.

Afvallen doe je met een koolhydraatarm dieet dan ook gezond en verantwoord. Je voorziet jouw lichaam van de essentiële voedingsstoffen die het nodig heeft, waardoor je het dieet ook echt vol kunt houden. Een “normaal” dieet laat vaak een aantal voedselgroepen weg, of beperkt de inname dermate dat dit niet of nauwelijks vol te houden is. Het bekende jojo effect is daarvan het regelrechte gevolg. Gelukkig heb je daar met een koolhydraatarm dieet geen last van. Het houdt je gezond terwijl je ook nog eens lekker kunt blijven eten.

Koolhydraatarme Tip: als je het systeem volgt ga je daadwerkelijk vet verbranden in 14 dagen probeer het 30 dagen menu >>

BGreat heeft een heerlijk Gratis weekmenu voor je samengesteld!

Ik ben dol op weekmenu’s! Het bespaart mij een hoop tijd en ik kan direct zien wat ik de hele dag kan eten. Daarnaast houd een weekmenu mijn gewicht gezond en heb ik dagelijks voldoende energie. Download hieronder mijn laatst geschreven weekmenu en geniet van de recepten!

snelle tomatensoep

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.