koolhydraatarm eetschema? Lees hier de voordelen!

koolhydraatarm eetschema? Lees hier de voordelen!

Met een koolhydraatarm eetschema hou je jouw lichaam gezond. Je blijft niet alleen energieker en vitaler, maar ook nog eens lekker op gewicht. Dit komt omdat suikers in een koolhydraatarm eetpatroon zoveel mogelijk weggelaten zijn. Lees verder.

De voordelen van een koolhydraatarm eetschema

Je lichaam profiteert daarmee dus van de essentiële voedingsstoffen die het binnenkrijgt, zonder de schadelijke stoffen. Het hanteren van een koolhydraatarm eetschema is niet moeilijk. Er zijn namelijk tal van heerlijke recepten die je zelf kunt maken. Het eetschema zorgt ervoor dat je koolhydraatarm kunt ontbijten en lunchen en zelfs avondeten.

Ook als je lekkere trek hebt heeft een koolhydraatarm eetschema voldoende lekkere tussendoortjes te bieden. Een groot voordeel van gerechten op koolhydraatarme basis, is dat ze lekker vullend zijn. Ze zitten vol met vezels waardoor je niet snel een hongergevoel ervaart. Zo hou je het met een koolhydraatarm ontbijt makkelijk tot de middag vol.

Ideaal dus als je op je lijn wilt letten. Door de vezels en de aanwezigheid van complexe koolhydraten, wordt de energie die je binnenkrijgt goed over de dag verdeeld. Daardoor blijft je suikerspiegel op peil en ondervind je na het eten van bijvoorbeeld een koolhydraatarme lunch geen suikerdip.

Koolhydraatarm eetschema recepten

Een koolhydraatarm eetschema kun je invullen zoals je dat zelf wil. Daarbij kies je de gerechten die je lekker vindt, of welke je makkelijk vindt om te maken. Gelukkig is de keuze uit recepten op koolhydraatarme basis enorm. Vaak zitten ze vol met eiwitten welke ook nog eens voor een goede spieropbouw zorgen. Of je nu kiest voor een ontbijt, lunch of avondmaaltijd. De recepten zijn allemaal eenvoudig te bereiden en vaak ook nog langere tijd te bewaren. Daardoor kun je ze ook makkelijk meenemen naar je werk of onderweg.

Een koolhydraatarm eetschema is ook een aanrader als je op een verantwoorde manier van je overtollige kilo’s af wilt. Waar je bij veel diëten maar beperkt mag eten gedurende de dag, is dat bij een koolhydraatarm eetschema niet het geval. Zolang je natuurlijk maar rekening houdt met wat je eet. Het hongergevoel wordt hierdoor beperkt waardoor je niet naar een ongezond tussendoortje hoeft te grijpen. Een koolhydraatarm eetschema is dan ook prima vol te houden als je wilt afvallen.

Koolhydraatarme Tip: als je het systeem volgt ga je daadwerkelijk vet verbranden in 14 dagen probeer het 30 dagen menu >>

BGreat heeft een heerlijk Gratis weekmenu voor je samengesteld!

Ik ben dol op weekmenu’s! Het bespaart mij een hoop tijd en ik kan direct zien wat ik de hele dag kan eten. Daarnaast houd een weekmenu mijn gewicht gezond en heb ik dagelijks voldoende energie. Download hieronder mijn laatst geschreven weekmenu en geniet van de recepten!

snelle tomatensoep

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.