Koolhydraatarm dieet? Wat zijn de harde feiten en fabels!

Koolhydraatarm dieet? Wat zijn de harde feiten en fabels!

Er is veel informatie beschikbaar over afvallen met een koolhydraatarm dieet. Zelfs zoveel, dat we niet alles wat er geschreven is, meer kunnen geloven. En dat is natuurlijk jammer. Om het gemakkelijk te houden, hebben we een selectie gemaakt van verschillende zaken over afvallen en het verliezen van gewicht.

TIP: ”Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van het Koolhydraatarm Weekmenu! De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!”.  >>Bekijk hier het Koolhydraatarm Weekmenu

Afvallen: waarom zou je dat doen?

Voor veel mensen is afvallen en een bepaald gewicht bereiken een doel op zich. Dit slaat natuurlijk nergens op, er is altijd een reden waarom je zou willen afvallen of een bepaald streefgewicht wilt bereiken. Dit kan verschillende redenen hebben:

zwarte fitness training gehad

  • Voelt je gewoon niet fit
  • Jij wil er beter uitzien, zeker in de zomer (waarom zou jij niet zo’n Hollywoodlichaam mogen hebben?)
  • je bent niet tevreden over je eigen lichaam en bent daardoor onzeker
  • Misschien ben je bang voor wat anderen van je denken
  • doktersadvies: misschien heb je wel een vetpercentage dat gewoon gevaarlijk voor je eigen gezondheid is

Bovenstaande redenen zijn de meest voorkomende. Het kan natuurlijk zijn dat er nog meer redenen zijn, maar laten we het voor nu even bij bovenstaande houden.

Feit: Er is altijd een achterliggende reden waarom mensen gewicht willen verliezen

Wat zijn de beste manier om af te vallen?

Afvallen met een weegschaal

Er zijn veel verschillende manieren om af te vallen. Hierbij vormen twee methoden de hoofdmoot: minder eten en meer sporten. Doe beiden, en je valt af. Doe één van de twee, en je valt af, maar net iets minder. Zo simpel is het gewoon.

Op basis van dit principe zijn veel verschillende methoden, trainingen en diëten ontwikkeld.

Helaas zijn veel van die methoden gewoon klinkklare onzin. Er wordt bijvoorbeeld beweerd dat je 8 (kleine) maaltijden per dag moet eten om af te vallen. Daar gaat het helemaal niet om, het gaat er juist om dat alles in balans is.

Fabel: je moet 8 maaltijden per dag eten om af te vallen

Het creëren van balans in je voedingspatroon doe je door te letten op de hoeveelheid calorieën die je dagelijks consumeert. Om af te vallen is het belangrijk dat je minder calorieën binnenkrijgt dan je op dagelijkse basis gebruikt. Dat klinkt niet zo heel moeilijk, maar het is daarbij wel van belang dat we letten op wat voor calorieën we eten. Door een goede balans aan te brengen in de macronutriënten die we eten, zorgen we ervoor dat je lichaam vetten af gaat breken en spiermassa juist op gaat bouwen.

Feit: Balans in je voedingspatroon is het belangrijkste om op een verantwoorde wijze af te vallen

Wil jij meer weten over macronutriënten? Schrijf je dan gratis in voor onze Droog Train Revolutie. Je ontvangt dan volledig gratis een e-book met de basisstappen om aan de slag te gaan met Droogtrainen.

Fabel: om af te vallen moet je honger lijden

Verantwoord afvallen met een koolhydraatarm dieet

Gezond eten voor het afvallen

Om af te vallen moet je minder eten dan dat je energie verbruikt. Dit wil echter niet zeggen dat je jezelf dan maar moet gaan uithongeren, want dat is absoluut niet nodig.

Met een goed voedingsschema zorg je ervoor dat je minder calorieën binnenkrijgt dan dat je nodig hebt, waarbij je gewoon rekening kunt houden met verschillende lekkernijen. Je hoeft jezelf echt niet op een crashdieet te zetten, daar wordt namelijk niemand beter van.

Als je aan de slag wil met voedingsschema’s, raden we je aan om je in te schrijven voor de gratis Droog Train Revolutie. In het e-book dat je dan gratis ontvangt gaan we verder in op hoe je voedingsschema’s het beste op kunt stellen, waar je rekening mee moet houden en hoe je het volhoudt om je aan zo’n schema te houden.

Fabel: afvallen is moeilijk

Afvallen hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, als je maar een goede balans aanbrengt in je voeding. Dan is die balans is makkelijk vol te houden, zeker als je de dagmenu’s van het koolhydraatarm weekmenu volgt.

Afvallen dankzij het Koolhydraatarm Weekmenu

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm Weekmenu aan. Dit programma bevat complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van het Koolhydraatarm Weekmenu is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het Koolhydraatarm Weekmenu met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.  Open hier het Koolhydraatarm Weekmenu >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

Koolhydraatarm tomatensoep

Laat even bericht achter wat jij van dit artikel vindt?

Laat je mij weten wat je van dit artikel vindt? Dat waardeer ik echt enorm en heb je nog suggesties? Laat dan even een reactie achter!

* Let op: jouw email wordt niet getoond bij het achterlaten van een comment of suggestie

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.